středa 18. února 2009

Stav k 18.2.

...tedy necelé dva týdny od začátku "experimentu".

První výsledky se dostavily brzy, a jak už jsem naznačoval v minulém příspěvku, množství poslechnuté hudby u mě poměrně dramaticky kleslo. Snad ke každému tracku se mi ale váže poměrně jasný pocit a vzpomínka a po jednomu poslechu mi stačí přečíst si název skladby a vím přesně, o co jde. To dřív nebyla samozřejmost.

Většina poslechnuté hudby za tohle období byla nové věci; z toho, co jsem už znal, jsem do playlistu nezařadil téměř nic (a nebo jsem si to zapomněl zapsat).

6.2. 2009
Yagya - Rigning
Aktuální album z vynikajícího chilled-out labelu Sending Orbs. Když je navíc muzika původem z Islandu, nemůže být špatná. "Rigning" prý v překladu znamená "déšť" a různých jeho nahrávek je tady ke slyšení požehnaně. Jak známo, za zvuků deště se dobře spí, takže napoprvé se mi celé album poslechnout nepodařilo (alespoň ve vědomém stavu ne). Ono když si k tomu ještě zhasnete a zavřete oči... Tenhle mix ambientních ploch, dub techno beatu a dešťových kapek se ale poslouchá skutečně náramně - podobně vyklidněným záležitostem začínám přicházet plně na chuť.

7.2. 2009
Pole Folder - The Way (Original Mix)
Tohohle interpreta jsem vždycky spíš ignoroval, ale "The Way" je na dnešní dobu celkem neobvyklý proggy/tech-house se spoustou samplů a načatých témat, že je to v rámci celistvosti až na škodu. Motiv "cesty" je pěkně znázorněný na začátku a na konci, a zdánlivě cliché názvu tak dává určitý smysl.

Pole Folder - The Way (Spooky Remix)
Spooky logicky vsadili na větší jednotnost, vybrali z originálu to, co zřejmě považovali za ústřední motiv a vyrobili solidní nu-prog v souladu s linií zvuku, který se dnes převážně snaží tlačit jejich kamarád Sasha.

A. Paul - Diverted
Techno, které mi po rytmické stránce a sexy basovkou trochu připomnělo starší věci od Sandera van Doorna; zkrátka to šlape přesně tak, jak mám rád.

The Lost Men - I Cried For You
Tohle má tuším Deetron exkluzivně na jedné svoji dj kompilaci. Říkal jsem si, že podobných věcí bych potřeboval na 12" víc; tenhle analogový deep/tech-house je něco, co mi sice nejde dohromady k dubstepu, ale výborně se vyjímá na černé placce.

Damian Lazarus - Moment
Pozor, tohle je vynikající úchylárna v podání člověka, který je schopen vedle sebe do jednoho dj setu nacpat CocoRosie a Trentemollera. A když se dá na produkci, zní to nějak podobně. Jasná love/hate záležitost, kterou mnozí odsoudí jen proto, že nic takového doteď neslyšeli.

12.2. 2009
Yagya - Rigning
Ano, znovu, tentokrát jsem ale usnul až při posledním tracku.

14.2. 2009
Russ Gabriel - Spirits (Tobias. Remix)
Takové to moderní berlínské techno ala Berghain, u kterého jsem měl na konci pocit, že poslouchám úplně jiný track než na začátku, ale dostal jsem se tam tak hladce, že mi to za těch 9 minut ani nepřišlo.

Danny Howells - September (Future Beat Alliance Remix)
Howellsova prvotina v rámci jeho nového labelu "Dig Deeper". Remix od FBA je klasický, melodický prog-house v moderním ale vkusném hávu - něco, co se dnes moc často neslyší. Takřka vůbec.

Danny Howells - September (Original)
Tohle rozhodně nepatří do rukou nezkušeného dje (jestli vůbec nějakého); jen málokdo si asi poradí s tím epickým, 8 minutovým intrem. Nádherná skladba, připomínající úvodní část jeho posledního Essential Mixu.

Björk - Telegram
Remixová série starších skladeb islandské divoženky, která původně vyšla ještě v devadesátkách, ale loni prošla re-releasem.

Žádné komentáře: